2012. szeptember 26., szerda

Bolyongások

Egy hete érkeztem meg Bolognába, de olyan sok mindent lehet itt csinálni, hogy csak most lett időm blogolni. A város gyönyörű, minden házhoz árkád tartozik és minden egyetemi épület egy-egy palazzo. Könnyű eltévedni, ami nekem már párszor sikerült is, de nem bánom, mert akármerre is mentem előbukkant egy egy fantasztikus középkori templom a semmiből. 
Tegnap regisztráltam az egyetemen, de persze nem ment könnyen, négy különböző irodában álltam előtte sorba és a diákigazolványomat még így is csak jövő héten kapom meg. 
Az órák október 1-én kezdődnek a bölcsészeknek (többieknek előbb, de mi vagyunk a leglustábbb kar). Itt egy-egy kurzus heti háromszor két-három órát jelent. A szemeszter két "periódusra" oszlik, az első október-november, a második nov-január. Az első periódusban két kurzusom lesz, a másodikban pedig másik kettő és így is minden nap lesz órám. A négyből egy angolul lesz, a többi olaszul, kíváncsian várom őket. 
Igen, azt nem említettem, hogy természetesen teljesen (100%-ban) meg kellett változtatnom a learning agreementemet, mint ahogyan mindenkinek, de elég lazán veszik a dolgokat, tehát végül pár extra irodában eltöltött óránál nagyobb problémát nem okozott a dolog. 
A koordinátorom természetesen nem beszél angolul, magyarul se nagyon jól, bár a Finnugor Irodalom Tanszék feje, ha jól értettem. Egyébként nagyon kedves nő, bár semmiről nem tud semmit, de ezen már meg sem lepődtem.
Mivel az egyetem csak egy hét múlva kezdődik, az időm nagy részét sétálgatással, eltévedéssel, beszélgetéssel és iszogatással-eszegetéssel töltöttem, ami nagyon jó volt, bár kicsit többet költöttem a kelleténél. Bologna diákváros, sok-sok bárral, kávézóval, szórakozóhellyel + az utcán is mindig történik valami (koncertek, helyi őrültek, tüntetők, stb.) Alapvetően drága a város, de sikerült a belvárosban szobát találnom (nagyon jófej olasz lakótárssal) így tömegközlekedést egyáltalán nem használok. Vannak piacok is, ahol a világon mindent meg lehet találni olcsón és például bicikli összeszerelő műhely is, ahol ingyen segítenek összerakni egy biciklit, ha az ember szerez alkatrészeket. (A város tele van biciklironcsokkal.)
Könyvesboltokból és moziból sincs hiány, pár napja a lakótársaimék elvittek a helyi legnagyobb artmoziba, ahol egy 2011-es török filmet néztünk olaszul (két és fél óra:P) egész jól megértettem, bár annyira kellett koncentrálnom, hogy teljesen elfáradtam, kíváncsi vagyok, mi lesz velem az egyetemi órákon. 
Persze a kaja nagyon jó, az olasz sör borzalmas, de egész olcsó a Tuborg és a Heineken, + úgyis folyton inkább olasz bort iszunk:) 
Legközelebb már az órákról írok (*félekfélek):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése