2012. december 20., csütörtök

Vöröslámpák



Hollandia kapcsán elég könnyen a kurvákra és a vöröslámpás negyedekre terelődhet a szó, hát akkor mint a szak hollandiai kiküldöttje, feladatomnak érzem, hogy ezekről is írjak. Ha emlékszünk a Pendragon legendáról vett idézetre, akkor szigorúan elítélő arckifejezést vettem magamra, és talán nem árt előre leszögezni, hogy semmi jó etikába ütköző dolgot nem vittem véghez, a pofátlan fotózáson kívül.
Szóval Groningenben is van két utcája a kurváknak, Amszterdamban meg egész negyedük, de azt most hagyjuk. Az utcák kívülről teljesen ártatlanul néznek ki, mint a kép is mutatja; elsőre én is véletlen keveredtem oda, amikor gyorsabb utat kerestem az egyetemhez. A hollandok elég természetesnek veszik a dolgok, kábé olyan természetességgel, hogy van aki fodrász és van aki kurva, és a kettő egyenértékű foglalkozás minden etikai különbségtétel nélkül. Ezt jelzi, hogy a kurvák utcáiba előszeretettel tesznek templomot, zsinagógát, illetve óvodát, látszólag minden fenntartás nélkül. Idővel azért feltűnik, hogy ezen utcákban inkább csak férfiak mászkálnak, illetve aki megteheti az sötétített merciből autóból száll ki.
A házak földszinti ablakaiból integetnek ki a nénik, akkor már csak kevés ruha van rajtuk, Groningenben csak mosolyognak, Amszerdamban kihajolnak a járókelőért az utcára, ennyi a különbség. A felsőbb emelteken lakóházak vannak, és normális foglalkozású emberek, illetve egyetemi hallgatók simán eléldegélnek ott.
Amúgy a szekszboltok anyaga is érdekes, műtestrészek minden testrészben, méretben és színben kaphatók. Nekem legjobban a tapadókoronggal a fürdőszoba falára akasztható műpina tetszett:). Akkora legendás eszközt, mint Prágában van, nem láttam.
Az ablakok száma alapján a groningeni kurvák számát ötvenre tippeltem, de ha váltott műszakban bérlik az ablakot és a hozzá tartozó munkaszobát akkor több. Gyanítom, hogy magyar állampolgár is van köztük, egy nap két igen gyanús nő elkezdett magyarul beszélgetni a közelemben, és egy igazi jó romát simán el lehet adni mulattként vagy kifakult négerként. Amszterdamban meg állítólag külön van nyíregyházi utca az onnan származó lányok miatt.
A legviccesebb mégis a groningeni olcsóbb utcában látott ablakkép, amit befotóztam ide nektek, kábé cégérként vannak kirakva a harminccentis bűbrokik sorba minden ablakba, mintha a vörös függöny és a vörös lámpa egyébként nem lenne elég. Az árak változóak, egy 40-es kövér bajszos négert 20-asért meg lehet kapni egy jól kinéző cicababa 50 euróba fáj.




1 megjegyzés:

  1. Pedig az a prágai, felbecsülhetetlen történelmi értékkel rendelkező szerkentyű zseniális, nem csak elölről-hátulról foglalkoztat, de közben még a hátadat is simogatja XD Nem értem manapság mért nem lehet ilyet kapni az erre hivatott üzletekben.
    Hollandia érdekes hely. Gondolom a tévé műsorokon sem létezik a 18-as karika, ha mindenféle ilyesmi mehet a kirakatba.

    VálaszTörlés