2012. október 25., csütörtök

Órák

5 db. órám van, megszokott 120 percesek, ezek közül 1 érinti a kora-újkort. Az órák nem olyan rosszak, mint a címük alapján vártam. De főként 20. századosak. Viszont az összes óra nagy előnye, hogy hallgatók nagy része által képviselve van szinte egész Európa, és az órák kifejezetten közép-Európa centrikusak. Így nagyrészt németekről, magyarokról, csehekről, és lengyelekről van szó minden órán. Ez olyannyira igaz, hogy egy a kommunizmus történet órán, a tanár, akinek amúgy az első mondata az volt, hogy ő liberális, feltette a kérdést, hogy itt ki magyar, majd miután bátortalanul felettük a kezünket, nekünk szegezte a kérdést, hogy MR. Orbán valóban be akarja e tiltani a kommunizmust? Mondanom se kell itt valami kommunikációs zavar lehetett, mi viszont éretlenül néztünk egymásra, hogy akkor most mi van. 
Egyetlen kora-újkoros órám, viszont eddig nagyon nagy csalódást okozott. Kezdettől rosszul indult a viszonyom a tanárnővel, mivel itt külön bonyolult e-learningjük van, amihez külön jelszó kell stb. Engem valamiért nem engedettet be a rendszer, így esélyem sem volt elolvasni a feladott szöveget. Ezért az óra előtt gyanútlanul oda mentem a tanárnőhöz, hogy segítsen mert nem tudok belépni, mire jól kérdőre vont, hogy akkor én most nem olvastam el a szöveget? A probléma nem is ez lenne, hanem, hogy utána megvitattuk, az általam nem elolvasott tanulmányt, és a szöveg ismerete nélkül, tudtam a választ az össze kérdésre, ami nem az én felkészültségem mellet szól, hanem a téma  banalitás mellet, középiskolás színvonal, pedig ez egy Mundusos óra is. (Mellesleg a mundusos diákok is csak az angol tudásukat mutogatják, érdemben nem sokat tudnak témákról.) Emellett még a tanár is felkészületlen, magyarországi reneszánsz központokat egy trianoni Magyarország térképen próbálta bemutatni, arra hivatkozva, hogy nincs térképe a k. kori Magyra királyságról (rágugliztam és tele van a net k.k. Magyra térképekkel). Az már csak apróság volt, hogy Esztergom 60 km arrébb volt a "megszokott" helyétől. Viszont az már valóban zavaró volt amikor a magyarországi reneszánsz humanizmus átvételét úgy mutatta be, hogy meg sem említette Beatrixot. A koporsóban az utolsó szög azzal került be, hogy Kassa helyett Košice szerepelt a prezentációjában középkori kontextusban! A tanítási módszere is fura, fel alá járkál a teremben így sokszor a hátunk mögül beszél, ami néhány diákot arra kényszerít, hogy folyton változatsasa a helyét, és ha valakihez kérdése van az egy vállsimítással jelzi... Egyetlen mentsége, hogy még elég fiatal. Szívem szerint leadnám ezt az órát, de kúk-os órák hiányában ezt nem tehetem. A többi órával szerencsére semmi gond és meg vagyok elégedve, olyan mint otthon.
Ezek megtapasztalás után viszont arra jutottam, hogy az ELTE valóban jó képzést ad, persze nem "A közép Európa legjobb egyeteme" PR szövegének értelmében, de azzal a tudással amit otthon szereztem még egyszer sem kellet szégyenkeznem itt, sőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése