2012. szeptember 15., szombat

C.U.E.F.E.E.

A külföldi diákok számára az egyetem itt Toursban kínál speciális kurzusokat. Ehhez (ingyenes) nyelvi felmérőt  kell csinálni, ami nem olyan mint nálunk otthon a nyelvsulikban, hogy kapsz egy tesztet aztán iXelgess. Inkább egy nyelvvizsga felépítéséhez hasonlít: van egy rövid beszélgetős rész, ahol nagyjából önálló beszédet várnak el, van hallgatás, ahol különböző szintű szövegeket hallgattatnak meg az emberrel, és van egy írásbeli része, ahol két esszékérdést tesznek fel, és arra kell válaszolni 100 illetve 200 szóban. Nos én a B1.2-es csoportba kerültem (ahhoz képest, hogy 4 hónapja tanulom a nyelvet, szerintem nem rossz, meg is veregetem gyorsan a jobb kezemmel a bal vállamat). Azt hiszem, hogy a csoport a cél-szintet fejezi ki, de azért úgy, hogy kint élek, és francai nyelven tanulok, reménykedem, hogy ennél nagyobb fejlődést mutatok majd a félév végére. A legalacsonyabb csoport az a B1.1-es, ha jól értettem annál alacsonyabb szinten nem indítanak kurzust. 
A nyelvi képzés az heti 3 óra, 12 héten keresztül, 3 "röpdolgozattal", és egy vizsgával a végén. Legalább 50%-ot kell teljesíteni, hogy elfogadják. Azt nem tudom még, hogy az írott nyelvi részét és a beszélt nyelvi részét a kurzusnak külön számítják-e.
Ezen kívül van még kétfajta óra: Culture et societe, és még lehet választani egyet a következők közül: Littérature, Histoire de Tours, Châteaux et Paysage du Val de Loire és Cinéma. Ezek azok a lehetőségek amik nem ebben a formában vannak meg a B1.1-es csoportba osztottak számára, mert ők a kultúrás óra helyett valami nyelvi kurzust vehetnek fel, a felsorolt választhatók közül pedig már nem is tudom, hogy mit.
A három kurzus összesen 50 euro-ba fáj, ha mindhármat felveszem, akkor lesz +12 kreditem, ami elég jó (egyébként nem kötelező, lehet egyet vagy kettőt is választani ezek közül, szabadon). Így már lesz összesen 20 kreditem, ami elég megnyugtatónak tűnik, hiszen ebbe talán már itt sem köthetnek bele (de azért nem bízom el magam). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése